بازیافت ضایعات استیل
بازیافت ضایعات استیل
2021-09-23
کاربردهای ضایعات آهن
کاربرد ضایعات آهن
2021-10-12
نمایش همه

فرق آلومینیوم خشک و نرم

فرق آلومینیوم خشک و نرم

فرق آلومینیوم خشک و نرم

فرق آلومینیوم خشک و نرم
فرق آلومینیوم خشک و نرم

فرق آلومینیوم خشک و نرم

الومازاد در این مقاله قصد دارد آلومینیوم خشک و آلومینیوم نرم را بررسی کند، مزایای هر کدام را بیان کرده  و  دلیل جداسازی و فرق آلومینیوم خشک و نرم را توضیح دهد، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

هنگام خرید و فروش ضایعات فلزی و به خصوص ضایعات آلومینیوم نکته مهمی که وجود دارد این است که ضایعات آلومینیوم نرم است یا خشک.

از کاربرد محصولات آلومینیومی و ضایعات به دست آمده می توانیم فرق آلومینیوم خشک و نرم را تشخیص دهیم.

آلومینیوم نرم به دلیل کاهش ناخالصی ها در آلیاژ آلومینیوم به دست می آید و آلومینیوم نرم برای محصولاتی استفاده می شود که تحت فشار بالا قرار نمی گیرند و نیاز به مقاومت بالا ندارند.

و برعکس آلومینیوم نرم، از آلومینیوم خشک برای تولید محصولاتی استفاده می شود که باید دارای مقاومت بالا در دماهای بالا و مقاوم در برابر ضربه و … باشند.

آلومینیوم نرم نسبت به آلومینیوم خشک دارای کیفیت بالاتری است و شکل پذیری و انعطاف بیشتری دارد در حالی که آلومینیوم خشک شکننده بوده و در فرایندهای ریخته گری استفاده می‌گردد.

مهم ترین فرق آلومینیوم خشک و نرم ، خلوص بالاتر آلومینیوم نرم است که این امر باعث قیمت بالاتر آن نسبت به آلومینیوم خشک شده است.

کاربرد آلومینیوم نرم

ضایعات سیم و کابل آلومینیومی، ضایعات قوطی و پروفیل  و شاخه های آلومینیومی، ضایعات ظروف آلومینیومی مانند ظروف نوشیدنی ها، ظروف آشپزخانه و ظروف یکبار مصرف آلومینیومی.

لازم به ذکر است که  از مهمترین ضایعات آلومینیوم نرم ضایعات سفاله آلومینیوم های نرم است که در تراشکاری ها و ماشین کاری دور ریز می شوند.

در صنعت در و پنجره دوجداره، در و پنجره های آلومینیومی قدیمی که به جهت بازسازی و جلوگیری از اتلاف انرژی، تعویض می شوند و به ضایعات تبدیل می شوند، به عنوان ضایعات آلومینیوم نرم فروخته می شوند.

رادیاتور خودروها در صورت فرسوده شدن و جداسازی اضافات آن، دارای مقدار زیادی آلومینیوم می باشد که به عنوان ضایعات آلومینیوم نرم شناخته می شوند.

در صنایعی نظیر خودروسازی، واگن سازی، ساخت و ساز، برق و ساختمان و …پروفیل های آلومینیوم برای ساخت محصولات به کار می روند که اضافات و قراضه های پروفیل های آلومینیومی ضایعات آلومینیوم نرم می باشند.

ضایعات آلومینیوم نرم
ضایعات آلومینیوم نرم

کاربرد آلومینیوم خشک

ضایعات سرسیلندر، ضایعات قالب های زیره کفش ، اسباب بازی و سایر قالبهای تزریق پلاستیک، ضایعات پیستون های آلومینیومی و ضایعات رینگ های آلومینیومی همگی در دسته بندی ضایعات آلومینیوم خشک قرار می گیرند.

 همچنین سفاله آلومینیوم خشک که از تراشکاری و ماشین کاری قطعات آلومینیوم خشک به دست می آیند نیز جزو ضایعات آلومینیوم خشک می باشند.

شوفاژها از نوع آلومینیوم خشک می‌باشند چراکه از روش ریخته گری تولید می‌شوند.

ورق های آلومینیومی وزن زیادی ندارند و شکننده اند بنابراین رادیاتور پره ای سبک بوده و در ساختمان هایی که دیوار پیش ساخته دارند استفاده از این نوع رادیاتور گرمایشی گزینه‌ی مناسبی است.

در حال حاضر ضایعات شوفاژ به صورت پره ای یا کیلویی در بازار معامله می شود که الومازاد ضایعات شوفاژ آلومینیومی را به صورت کیلویی، به بهترین قیمت خریداری می کند.

از دیگر محصولات آلومینیوم‌های خشک می توان به کرکره های برقی منازل و مغازه ها اشاره کرد. کرکره آلومینیومی نوعی کرکره می‌باشد که تیغه های آن از بیلت استاندارد آلومینیوم با تکنیک تولید اکستروژه ساخته می شود.

از خصوصیات کرکره آلومینیومی مقاومت بسیار بالای آنها در برابر ضربات و قدرت تحمل حرارت بالا می باشد.

قیمت ضایعات آلومینیوم خشک و نرم

با توجه به فرق آلومینیوم خشک و نرم و از آنجایی که ترکیبات و آلیاژهای آلومینیوم خشک و نرم با هم متفاوت است، قیمت خرید ضایعات آلومینیوم خشک و نرم هم تفاوت دارد. طبیعتاً قیمت ضایعات آلومینیوم نرم بالاتر از ضایعات آلومینیوم خشک است. دلیل آن هم خلوص بالای آلومینیوم نرم نسبت به آلومینیوم خشک می باشد.

ضایعات آلومینیوم خشک
ضایعات آلومینیوم خشک

خرید ضایعات آلومینیوم خشک و نرم

به دلیل کاربردهای فراوان فلز آلومینیوم در صنایع مختلف، این فلز در ایران و در سطح بین المللی از تقاضای بسیار زیادی برخوردار است و این موضوع می تواند بر روی قیمت آلومینیوم در بازار های جهانی هم تاثیر مستقیم بگذارد.

با توجه به تولیدات مختلف محصولات آلومینیومی، ضایعات آلومینیوم هم به صورت انبوه تولید می شود. این ضایعات به دو بخش آلومینیوم کهنه و آلومینیوم نو تقسیم بندی می شوند.

ضایعات آلومینیوم نو از اضافات و قراضه ها و سفاله های تولید شده در کارگاه های تولیدی به دست می آید و ضایعات آلومینیوم کهنه شامل ظروف و تجهیزات آلومینیومی که عمر مفید آن ها به پایان رسیده است می باشد.

الومازاد بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم می باشد که می توانید با تماس با الومازاد، ضایعات آلومینیوم خود را به بهترین قیمت بفروشید و هزینه را در محل نقداً دریافت کنید.

بازیافت ضایعات آلومینیوم
بازیافت ضایعات آلومینیوم

بازیافت ضایعات آلومینیوم

بازیافت ضایعات آلومینیوم برای صنایع و دولت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با بازیافت ضایعات آلومینیوم از آلودگی محیط زیست، آلودگی آب و خاک جلوگیری شده و مانع ورود مواد سمی از این ضایعات به محیط زیست می شود.

روش بازیافت ضایعات آلومینیومی با توجه به فرق آلومینیوم خشک و نرم ، متفاوت است که می توانید در مقاله بازیافت ضایعات آلومینیوم به طور کامل آن را مطالعه بفرمایید.

همچنین ضایعات آلومینیومی همیشه قابل بازیافت هستند و با تبدیل ضایعات آلومینیوم به شمش آلومینیومی، ورق آلومینیومی و محصولات مرتبط، گام بزرگی در جهت صرفه جویی هرچه بیشتر صنایع وابسته برداشته می شود.

تماس با الومازاد 2

مشاوره رایگان الومازاد

83 44 344 0912

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *