قیمت به روز ضایعات دینام و کمپرسور

نوع ضایعاتقیمت خرده بار (کیلو/تومان)قیمت عمده بار‌ (کیلو/تومان)
ضایعات کمپرسور۱۲
ضایعات دینام۱۲
ضایعات آهن

ضایعات آهن

ضایعات آلومینیوم

ضایعات آلومینیوم

ضایعات مس

ضایعات مس

ضایعات استیل

ضایعات استیل

ضایعات برنج

ضایعات برنج

الومازاد بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم

تماس با الومازاد

43 91 543 0912

ضایعات کمپرسور

کمپرسور یخچال نیز مانند هر وسیله دیگری عمر مفیدی دارد که پس از آن به دلایل مختلف کارکرد آن با اختلال مواجه می شود. برای پاسخ به این سوال که کمپرسور ضایعاتی چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد و همچنین قیمت کمپرسور ضایعاتی و عوامل موثر بر آن ، در ادامه همراه ما باشید.

بازیافت ضایعات کمپرسور

پس از پایان عمر مفید کمپرسور یخچال و کمپرسور کولر گازی تبدیل به زباله کمپرسور شده و با پردازش مجدد کمپرسور را به چرخه تولید برمی گردانند. در فرآیند بازیافت ضایعات کمپرسور، اگر مخزن کمپرسور آسیب دیده و قابل تعمیر باشد، تعمیر می شود. اما اگر آسیب آن جدی باشد و ارزش تعمیر نداشته باشد، معدومی و قراضه محسوب می شود و برای ذوب در کارگاه های ذوب ضایعات آهن فرستاده می شود.

به همین ترتیب اگر موتور کمپرسور قابل تعمیر و استفاده باشد تعمیر شده و به چرخه تولید بر می گردد و به بخش های مختلف ارسال می شوند.

بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال
بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال

ضایعات دینام چیست ؟

دینام وسیله ای است که وظیفه ی استارت خوردن و به حرکت در آوردن ماشین ها را بر عهده دارد، پس از استفاده از عمر مفید این دینام ها تبدیل به ضایعات دینام می شوند که این افراد مختلف و یا شرکت های خریدار ضایعات فلزی، ضایعات دینام را جمع آوری کرده و پس از انجام دادن فرآیند های مخصوصی ضایعات دینام را دوباره به چرخه ی تولید بر می گردانند و برای تولید دینام های جدید استفاده می کنند.

پس از آشنایی با اینکه ضایعات دینام، می خواهیم بدانیم دینام چیست پس با ما در ادامه همراه باشید.

دینام چیست
دینام چیست

دینام چیست ؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد دینام ها وظیفه ی استارت خوردن و به حرکت در آوردن ماشین ها را بر عهده دارند، قطعا خیلی از شما تا حالا فکر می کردید که این وظیفه بر عهده ی باطری های ماشین است در صورتی که ای منبع اصلی تولید برق در خودرو ها دینام می باشد.

لازم به ذکر است که در خودروهای امروزی از دینام آلترناتور استفاده می شود که تفاوت این دینام ها با دینام های قدیمی در این است که در مواقعی خودرو توی ترافیک گیر می کند و دور موتور پایین می آید دیگر مشکلی برای تامین برق خودروها ایجاد نمی شود. ولی در دینام های قدیمی این مشکل بسیار مرسوم بوده است.

پس از آشنایی با دینام می خواهیم تفاوت باطری و دینام را مورد بررسی قرار دهیم تا بیشتر با وظایف آن ها آشنا شوید.

تفاوت دینام و باطری در چیست ؟

وظیفه ی دینام در خودرو ها این است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند و این جریان تولید شده را به باطری ماشین ارسال کند تا برق مورد نیاز قسمت های مختلف ماشین تامین شود،

با این اوصاف می توانیم بگوییم که اگر دینام خراب شود، باطری ماشین به تنهایی قادر به تامین برق مورد نیاز قسمت های مختلف ماشین نخواهد شد و در نهایت خودروی شما متوقف می شود و دیگر امکان حرکت با آن را نخواهید داشت.

وقتی خودروی شما خاموش است برای روشن کردن آن احتیاج به برق خواهید داشت، به عبارت دیگر وقتی خودروی شما خاموش به دینام احتیاج پیدا نمی کنید.

در همین موقع است که وقتی خودروی شما خاموش است و می خواهید استارت بزنید باطری ماشین به کمک شما می آید و با برقی که در آن ذخیره شده است می توانید ماشین را روشن کنید، همچنین از دیگر وظایف باطری خودرو این است که برق مورد نیاز برای سیستم های صوتی، چراغ های خودرو و چراغ های آمپر را تامین کند.

باطری ها و دینام ها معمولا دارای عمر مشخصی هستند به طور مثال ممکن است در عرض 2 سال عمر آن ها تمام شود و تبدیل به ضایعات دینام و یا باطری شوند.

حال می خواهیم بعد از آشنایی با دینام و ضایعات دینام با اجزای تشکیل دهنده ی دینام ها آشنا شویم و در نهایت به بررسی ضایعات دینام و بازیافت آن بپردازیم، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

اجزای تشکیل دهنده دینام
اجزای تشکیل دهنده دینام

اجزای تشکیل دهنده دینام

– پوسته دینام

پوسته همان قطعه ی آلومینیومی است که تمام اجزای دینام در داخل آن جای می گیرد، دلیل اینکه جنس آن از آلومینیوم است این است که آلومینیوم به خوبی می تواند حرارت را به سرعت انتقال دهد به همین دلیل موقع کار کردن آن، حرارت زیاد از حد بالا نرود.

– استاتور

استاتور شامل یک مجوعه از سیم پیچ و هسته است که جریان برق در آن بوجود می آید.

– روتور

روتور بخش محرک و چرخان داخل دینام را می گویند که کار آن ایجاد قوای مغناطیسی برای استاتور است.

– دیود

برای تبدیل برق از حالت اِی سی به حالت دی سی از دیود استفاده می شود که به آن یکسو ساز نیز می گویند.

– آفتامات

آفتامات یا رگلاتور جریان برق ورودی به روتور را کنترل می کند.

– زغال و جا زغالی

زغال ها قطعاتی هستند که که الکترون ها را جمع می کنند و در یک جای پلاستیکی که همان جا زغالی است قرار می گیرند، در بعضی موارد ممکن است زغال ها دچار سوختگی شوند، در مواقعی که از خودروی خود بوی سوختگی را حس می کنید مربوط به همین زغال است.

– پولی و پره خنک کننده

روتور دائم در حال حرکت است و وظیفه ی پولی و پره این است که که گرما و حرارت ایجاد شده را از بین ببرد.

در آخر لازم به ذکر است که اگر در آمپر خودروی شما علامت باطری ظاهر شد به این معنی است که دینام نمی تواند براق مورد نیاز بخش های مختلف خودرو را تامین کند.

ضایعات دینام
ضایعات دینام

مراحل جمع آوری ضایعات دینام و بازیافت آن

امروزه استفاده از خودرو ها بسیار گسترش یافته است که به همین دلیل ضایعات دینام هم یکی دیگر از ضایعاتی است به شکل قابل توجهی یافت می شود،

پس از طی شد عمر مفید دینام، ضایعات دینام را افراد و یا شرکت های تولیدی جمع آوری می کنند و پس از جمع آوری آن ها را به انبار های خود انتقال می دهند، پس از انتقال به انبار ها و طبقه بندی آن، ضایعات دینام را خرد کرده و قطعات آن را جهت استفاده دوباره بازیافت می کنند.

پس از تولید دینام های جدید، آماده ارسال به کارخانه های تولید خودرو و اشخاص حقیقی و حقوقی می شود.

فواید بازیافت ضایعات دینام

اگر بخواهیم به فواید بازیافت ضایعات دینام اشاره ای داشته باشیم اول می توانیم بگوییم بازیافت آن می تواند درآمد خوبی را برای افراد مختلف ایجاد کند و همچنین باعث کمک به چرخه ی تولیدی و هیمنطور اقتصاد کشور می شود.

از دیگر فواید بازیافت آن کمک به محیط زیست است که می توان آن را جز مهم ترین فایده های آن در نظر گرفت، با جمع آوری ضایعات دینام و بازیافت آن می توان از آلودگی آب، خاک و هوا جلوگیری کرد و برای نسل های بعد محیط زیستی سالم به یادگار گذاشت.

در صورت داشتن ضایعات دینام و کمپرسورهای فرسوده برای فروش آن با الومازاد تماس بگیرید. الومازاد بهترین خریدار ضایعات فلزی و ضایعات دینام و کمپرسور می باشد.