کمپرسور سوخته
خرید کمپرسور سوخته کولرگازی و یخچال
2022-08-27
کمپرسور ضایعاتی
کمپرسور چیست ؟
2022-10-08
نمایش همه

بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال

بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال

بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال

بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال

کمپرسور یخچال نیز مانند هر وسیله دیگری عمر مفیدی دارد که پس از آن به دلایل مختلف با اختلال کارکرد و خرابی مواجه می‌شود. برای اطلاع از قیمت ضایعات کمپرسور یخچال و قیمت ضایعات کمپرسور کولرگازی و همچنین شرایط خرید ضایعات و بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال و کولرگازی، این مقاله را دنبال کنید.

ضایعات کمپرسور چیست و به چه کار می‌آید؟

به دو صورت می‌توان کمپرسور‌های ضایعاتی و به طور کلی یخچال‌ها و فریزر‌های بلااستفاده و معدومی که منبع اصلی کمپرسور‌های ضایعاتی هستند و همچنین کمپرسور کولرگازی را بازیافت کرد و از قطعات و قابلیت‌های آن‌ها استفاده نمود.

برای بازیافت ضایعات کمپرسور‌ یخچال به این نکته می‌بایست توجه شود که یخچال و فریزر‌های قدیمی و مستعمل بخش قابل توجهی از زباله‌های برقی را تشکیل می‌دهند. این وسایل که گاهی حاوی گاز‌های خطرناک برای لایه اوزون هستند، باید برای رفع مشکلات زیست محیطی و همچنین بازیافت برخی از مواد ارزشمند به کار رفته در این دستگاه‌ها بازیافت شوند.

قدم اول بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال : جمع‌آوری

اولین قدم در بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال و فریزر‌های قدیمی مرحله جمع‌آوری است که اتفاقاً یکی از مهم‌ترین مراحل بازیافت این نوع زباله‌ها می‌باشد. نکته اصلی در جمع‌آوری یخچال فریزر‌های قدیمی و مستعمل، جلوگیری از آسیب به مدار و لوله‌های خنک‌کننده این دستگاه‌ها می‌باشد. زیرا یخچال‌ها و فریزر‌ها می‌توانند تا 100 گرم گاز‌های مخرب لایه ازن (CFC و HCFC) که اتفاقاً سمی هم هستند، داشته باشند و زمانی که مدار خنک‌کننده آن‌ها آسیب ببیند، این گاز‌های خطرناک آزاد می‌شوند.

ضایعات کمپرسور یخچال
ضایعات کمپرسور یخچال

قدم دوم بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال : جداسازی قطعات ارزشمند

بنابراین تخریب یخچال و فریزر با آزادسازی مناسب و ایمن گاز‌های مضر درون آن‌ها و سپس جداسازی اجزای خطرناک و به دنبال آن فرآیند تخلیه روغن از ضایعات کمپرسور یخچال و ضایعات کمپرسور کولرگازی و امثال آن آغاز می‌شود. پس از اتمام گاز‌ها و روغن، برخی از قطعات با ارزش به صورت دستی جدا می‌شوند تا به عنوان قطعات کارکرده در بازار به فروش برسند.

قدم سوم بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال : خرد کردن و جداسازی اجزای خردشده

پس از جداسازی دستی قطعات با ارزش، قسمت‌های باقی مانده را با خردکن‌های مخصوص خرد کرده و به قطعات 15 سانتی‌متری تبدیل می‌کنند. خرد کردن این اجزا برای جلوگیری از انفجار گاز‌های احتمالی و فشرده شده موجود در فوم‌های پلی یورتان، در محفظه‌های بسته در حضور گاز نیتروژن، انجام می‌شود.

پس از خرد کردن، مرحله بعدی در فرآیند بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال و فریزر، جداسازی اجزای خرد شده است. این مرحله به صورت دستی یا با کمک دستگاه‌های اتوماتیک یا هر دو انجام می‌شود و بسته به نوع ماده از روش‌های مختلفی مانند تسمه مغناطیسی برای جداسازی ذرات سیاه، جداسازی ادی کارنه (برای جداسازی فلزات رنگین)، میز لرزنده و … استفاده می‌شود.

قدم نهایی بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال و کولرگازی :

پس از خرد کردن و جداسازی اجزای خرد شده، هر دسته به واحد خود منتقل می‌شود. به عنوان مثال، ذرات پلاستیک به آسیاب منتقل می‌شوند تا مجدداً به ذرات کوچکتر خرد شوند و آماده دانه‌بندی شوند. ذرات آهن به واحد‌های ذوب فولاد فروخته می‌شود، برد‌های الکترونیکی به واحد‌های ذوب مس ارسال می‌شود و ذرات غیرآهنی مانند آلومینیوم و مس نیز ذوب شده و به شمش تبدیل می‌شوند. و همگی در نهایت در سورت‌ها و طبقه‌بندی‌های خود به فروش می‌رسند.

کمپرسور ضایعاتی
کمپرسور ضایعاتی

قیمت ضایعات کمپرسور یخچال

البته باید بدانید کمپرسور‌ سوخته یخچال می‌توانند به تنهایی جمع‌آوری شده و به فروش برسند. قیمت ضایعات کمپرسور یخچال سوخته و قیمت ضایعات کمپرسور کولرگازی تحت تأثیر عوامل مختلفی است. نوع موتور و مواد اولیه به کار رفته در آن از جمله این عوامل است. خرید عمده و جزئی محصول نیز باعث تفاوت قیمت خواهد شد. البته بسته به نوع فلز موجود در آن، قیمت موتور یخچال سوخته تا حد زیادی به قیمت فلزات بستگی دارد. الومازاد بهترین خریدار ضایعات کمپرسور یخچال می باشد و کمپرسور سوخته شما را به بهترین قیمت خریداری می نماید.

مزایای بازیافت کمپرسور‌ ضایعاتی یخچال و کولرگازی

همانطور که می‌دانید کمپرسور یخچال و کمپرسور کولرگازی مدل‌های مختلفی دارد و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد؛  به همین دلیل ضایعات کمپرسور به میزان قابل توجهی یافت می‌شود و مشتری دارد. بازیافت ضایعات کمپرسور یخچال و همچنین ضایعات کمپرسور کولر گازی توسط اشخاص مختلف علاوه بر کاهش حجم پسماند معدوم کردنی و کاهش هزینه‌های تولید و توزیع، می‌تواند کمپرسور را به چرخه تولید بازگرداند و کارخانه‌ها و مراکز صنعتی را از این محصولات بهره‌مند کند که به نوبه خود می‌تواند باعث رشد اقتصادی کشور شود. همچنین با بازیافت زباله‌های کمپرسور ضایعاتی از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند زیرا در اجزای کمپرسور از موادی استفاده می‌شود که برای محیط زیست مضر است و می‌تواند به محیط زیست آسیب برساند. افراد و شرکت‌ها نیز می‌توانند با بازتولید کمپرسور از طریق ضایعات کمپرسور و بازیافت آن درآمد خوبی برای خود ایجاد کنند، زیرا تقاضا برای کمپرسور بسیار زیاد است.

ضایعات کمپرسور کولرگازی
ضایعات کمپرسور کولرگازی

کارکرد و انواع کمپرسور یخچال

در نهایت نیز کمی در این باره گفتگو کنیم که کمپرسور یخچال چیست و چطور کار می‌کند و چه انواعی دارد. مهمترین و اصلی‌ترین قسمت یخچال موتور آن است. این وسیله مکانیکی که به کمپرسور معروف است از نظر عملکردی شبیه پمپ بوده و باعث افزایش فشار سیال می‌شود. در نتیجه حجم آن را کاهش می‌دهد. موتور گاز را از طریق لوله حرکت داده و به قسمت‌های دیگر یخچال می‌فرستد. موتور یخچال را باید قلب آن دانست. چون اگر درست کار نکند یخچال اصلاً کار نمی‌کند. معمولاً سه نوع لوله موتور وجود دارد. یکی از آن‌ها به منظور پرکردن گاز نصب می‌شود که به لوله کور معروف است. یکی دیگر مخصوص جریان یا فشار گاز است. لوله ورودی که مسیر برگشت گاز است، سومین لوله در موتور است.

انواع موتور‌های یخچال

موتور‌های یخچال انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

  • موتور‌های پیستونی
  • موتور‌های اسپیرال
  • موتور‌های روتاری
  • کمپرسور توربو
  • موتور‌های اکسیل

یک کمپرسور یخچال با کیفیت باید عمر طولانی داشته باشد و طراحی آن ساده و بدون پیچیدگی باشد. راندمان بالای موتور یکی از شاخص‌های دیگری است که در اندازه‌گیری کیفیت می‌توان به آن توجه کرد. عملکرد روان موتور نیز بسیار مهم است.

اجزای موتور یخچال

موتور یخچال از قطعات مختلفی تشکیل شده است. پیستون یکی از اجزای آنهاست. قاب و سوپاپ از دیگر قطعاتی است که در ساخت آن استفاده می‌شود، در نتیجه باعث حرکت پیستون و باز و بسته شدن دریچه‌ها با حرکات پمپ می‌شود. به این ترتیب گاز داخل لوله‌ها به طور مداوم جریان یافته و فرآیند تبرید انجام می‌شود.

اگر موتور خطی، کشویی یا روتاری باشد، از میل لنگ در طراحی آن استفاده نمی‌شود. در این نوع موتور‌ها روغن داخل محفظه باعث روانکاری و در نتیجه خنک شدن یخچال می‌شود.

تماس با الومازاد 2

مشاوره رایگان الومازاد

83 44 344 0912

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *