آهن اسفنجی چیست
آشنایی با آهن اسفنجی و کاربردهای آن
2021-09-04
ضایعات الکترونیکی و الکتریکی
ضایعات الکترونیکی و الکتریکی
2021-09-13
نمایش همه

بازیافت دستگاه های صنعتی

بازیافت دستگاه های صنعتی

بازیافت دستگاه های صنعتی

بازیافت دستگاه های صنعتی
بازیافت دستگاه های صنعتی

بازیافت دستگاه های صنعتی

بازیافت دستگاه های صنعتی می تواند به شکل مثبتی بر کسب و کارهای گوناگون اثر بگذارد، تمامی فلزات دارای ارزش بالایی هستند و چون که این دستگاه ها از فلزات مختلف تشکیل شده اند می توان با بازیافت دستگاه های صنعتی توسط شرکت های خرید ضایعات ،  بدون اینکه ارزش آنها کم شود استفاده مجدد از آنها کرد.

بازار جهانی فلزات در چند دهه ی اخیر از استقبال خوبی برخوردار بوده و ارزش بالایی پیدا کرده است که بازیافت دستگاه های صنعتی به عنوان یکی از پر کاربردترین و اصلی ترین بازیافت ها به منظور کاهش هزینه ها و صرفه جویی در انرژی ایجاد شده است.

ما در این مقاله به بررسی انواع دستگاه های صنعتی و روش بازیافت آن ها خواهیم پرداخت، پس با ما در ادامه همراه باشید.

دستگاه های صنعتی چیست ؟

برای تعریف دستگاه های صنعتی می توانیم بگوییم که این دستگاه ها با استفاده از رایانه ها به جای انسان ها، فرآیند های صنعتی را انجام و کنترل می کنند. در این قسمت دو کلمه اتوماسیون و مکانیزه مطرح است، مکانیزه کردن یعنی اینکه دستگاه هایی فراهم باشد که برای استفاده از آن به متصدیان انسانی نیاز باشد ولی اتوماسیون صنعتی یعنی این کار را رایانه ها یا ربات ها انجام دهند.

دستگاه های صنعتی انواع مختلفی دارند مانند دستگاه های صنعتی تولید ، دستگاه های صنعتی قالب سازی و دستگاه های صنعتی تست کننده که هدف از ایجاد این دستگاه ها صرفه جویی در منابع انسانی، وقت و هزینه است که در ادامه به بررسی هر کدام از این دستگاه های صنعتی خواهیم پرداخت.

انواع دستگاه های صنعتی

دستگاه صنعتی دقت

این دستگاه ها شامل دستگاه های ماشین سنگ زنی ، دستگاه های پردازش و دستگاه های پردازش دنده است.

دستگاه های ابزار دقیق دقت

این دستگاه ها می تواند شامل ماشین سنگ زنی ، چرخ دنده موضوع ، و…. باشد.

دستگاه های صنعتی عمودی

دستگاه های صنعتی عمودی کاربرد زیادی دارند که این دستگاه ها عبارتند از : دستگاه ماشین تراش معمولی ، دستگاه های حفاری ، ماشین های فرز ، ماشین آلات برنامه ریزی و …

دستگاه های کنترل دیجیتال

سیستم های این دستگاه ها می تواند پروسه ها ، کد گذاری و سایر دستورالعمل ها را پردازش و پیاده سازی کند که به نوعی این دستگاه ها ابزار اتوماتیک یا سیستم کنترل برنامه ها است.

کاربرد دستگاه های صنعتی
کاربرد دستگاه های صنعتی

کاربرد دستگاه های صنعتی

امروزه صنایع مختلفی از دستگاه های صنعتی استفاده می کنند از جمله صنایعی مانند : نفت ، گاز ، پتروشیمی ، صنایع خودرو سازی ، صنایع غذایی ، صنایع پزشکی و….که این صنایع احتیاج به دستگاه های دقیق و ابزار آلات حساس هستند. با پیشرفت تکنولوژی و همچنین پیشرفت این دستگاه های صنعتی باعث شده که کنترل فرآیند و پارامترهای اندازه گیری و آنالیز از جمله : فشار دما ، جریان و … باعث افزایش افزایش کیفیت و کم تر شدن هزینه های تولید شده است.

مزایای دستگاه های صنعتی

مزایای دستگاه های صنعتی و یا اتوماسیون صنعتی به شرح زیر است :

– افزایش کیفیت محصولات نهایی

– افزایش سرعت و مقدار محصولات تولیدی

– تکرار  فعالیت ها و پردازش ها و فرآیند ها

– کاهش پسماند و ضایعات

– افزایش بهره وری

– بالا رفتن ضریب ایمنی برای افراد و کمتر شدن کار آنها

مدیران صنایع می خواهند که واحد های صنعتی آنها محصولاتی با کیفیت تولید کند و همچنین کمیت این محصولات نیز افزایش پیدا کند با استفاده از دستگاه های صنعتی تا حد زیادی این مسئله مرتفع شده است، برای اینکه کیفیت و کمیت محصولات تولیدی افزایش پیدا کند واحد های صنعتی احتیاج به این دستگاه های پیشرفته خواهند داشت تا وابستگی به نیروی انسانی کمتر شود و همچنین مراحل تولید به دقت و نظم و به صورت خودکار انجام بگیرد.

روش بازیافت دستگاه های صنعتی
روش بازیافت دستگاه های صنعتی

بازیافت دستگاه های صنعتی چگونه است ؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره شده امروزه واحد های صنعتی از دستگاه های صنعتی مختلفی استفاده می کنند، این دستگاه ممکن است در طول زمان عمر مفید خود را از دست بدهند و یا اینکه دچار خرابی شوند البته به صورتی که دیگر نتوان از این دستگاه های صنعتی استفاده کرد، پس از اینکه این دستگاه تبدیل به قراضه یا ضایعات شدند آنها را به خریداران ضایعات و شرکت های ضایعات می فروشند و سپس این افراد یا شرکت های بازیافت شروع به انجام فرآیند بازیافت بر روی این دستگاه ها خواهند کرد.

بعد از خرید این دستگاه ها توسط شرکت های بازیافت این دستگاه به انبار ها انتقال پیدا می کند و در این انبار ها طبقه بندی و انبار می شوند، سپس شروع به جدا کردن قطعات سالم این دستگاه های صنعتی می کنند چون که می توان این قطعات را در بازار آزاد به فروش رساند.

خرد کردن ماشین آلات صنعتی

بعد از جدا کردن قطعات سالم آنها نوبت به خرد کردن و کوچک کردن ماشین آلات صنعتی می رسد چون که این قضیه باعث می شود حجم بیشتری از این ماشین آلات وارد کوره های ذوب شود و فرآیند تولید با کیفیت بالاتری انجام گیرد و زائدات از ضایعات جدا شود.

در آخر اینکه عملیات بازیافت ماشین آلات صنعتی صورت می گیرد که می توان با بازیافت این دستگاه تولیداتی جدید را بوجود آورد و نیاز واحد های صنعتی را رفع کرد و در هزینه نیز صرفه جویی انجام داد.

علاوه بر اینکه بازیافت ماشین آلات صنعتی می تواند نیاز واحد های صنعتی را رفع کند باعث می شود که از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری شود ، همانطور که می دانید فلزات می توانند آسیب زیادی به آب ، خاک و هوا برسانند که همین دلیل بازیافت دستگاه های صنعتی را بیش از پیش مهم تر می کند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید ، از شما عزیزان می خواهیم که اگر تجربه ای راجع به بازیافت دستگاه های صنعتی داشته اید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

تماس با الومازاد 2

مشاوره رایگان الومازاد

83 44 344 0912

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *