الومازاد خریدار ضایعات در تهران
خرید ضایعات در تهران
2020-06-26
قیمت ضایعات آهن
عوامل تاثیر گذار بر قیمت ضایعات آهن
2020-06-26
نمایش همه

بازیافت ضایعات آهن

بازیافت ضایعات آهن الومازاد

بازیافت ضایعات آهن الومازاد

بازیافت ضایعات آهن

بازیافت ضایعات آهن یا فرآیند آن به این گونه است که اولین مرحله جمع آوری فلز آهن سپس مرحله پردازش آن و در نهایت خرد شدن و ذوب شدن آن ها در کوره هایی با دمای بالا است که این کوره ها ، ورقه ها و بلوک هایی را تولید می کند که این ورقه ها و بلوک ها به تولید کنندگان محصولات فلزی به فروش می رسد. حال می خواهیم به طور دقیق تری به روش بازیافت ضایعات آهن و فرآیندهای آن اشاره کنیم :
همانطور که پیش تر توضیح داده شد در بازیافت ضایعات آهن اولین مرحله فرآیند جمع آوری است. محصولات بسیار زیادی وجود دارند که حاوی فلزات آهنی و غیر آهنی هستند که این محصولات جمع آوری شده و آماده ی انجام مابقی مراحل می شوند.
مرحله ی بعدی بازیافت ضایعات آهن جدا سازی یا مرتب سازی است ، حال سوالی که پیش می آید این است که جدا کردن ضایعات آهنی در فرآیند بازیافت، چگونه انجام می شود ؟ جدا کردن ضایعات در عملیات بازیافت ضایعات آهن توسط حسگرهایی انجام می شود که بتوانند فلزاتی که در قراضه ها و ضایعات به کار رفته اند را جدا کنند.
پردازش مرحله ی بعدی بازیافت ضایعات آهن است که در آن فلزات خرد شده و سپس این فلزات خرد شده روی تسمه های نقاله هدایت می شود که بتوان ضایعات آهن را از مابقی قطعات جدا کرد.
می رسیم به بخش ذوب شدن ضایعات آهن که این ضایعات در کوره های بزرگ ذوب می شوند. زمان ذوب شدن ضایعات در کوره ها متفاوت است که می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد که اندازه کوره ها تفاوت زمانی را رقم می زند ، هر چه اندازه کوره بزرگ تر باشد زمان کمتری طول می کشد تا ضایعات آهن ذوب شوند.
برای اینکه مطمئن شویم محصول نهایی که از کوره بیرون می آید آلودگی نداشته باشد و کیفیت خوبی داشته باشد عملیات تصفیه را انجام می دهیم. که این عملیات توسط الکترولیز یا برقکافت انجام می شود.
می رسیم به آخرین مرحله از مراحل بازیافت ضایعات آهن که انجماد است. فلزات بعد از ذوب شدن روی تسمه نقاله قرار می گیرند که خنک شوند و بعد به صورت جامد به شکل های مختلفی نظیر ورق، لوله، شمش، میلگرد و ... درآمده که می توان از آن ها به راحتی در صنایع مختلف استفاده کرد.
پس در نتیجه می توان گفت که هدف از بازیافت ضایعات آهن هم انگیزه مالی است و هم اینکه باعث جلوگیری از آسیب به محیط زیست می شود زیرا فلزات حاوی مواد شیمیایی مانند جیوه هستند که می توانند آبها و خاک را آلوده کنند.


انبار های ضایعات آهن در پروسه بازیافت

انبارهای ضایعات آهن در پروسه بازیافت بسته به میزان ضایعات موجود می توانند به شکل های مختلف باشند. گزینه های زیادی روی میز است به طور مثال برای کسانی که تازه شروع به جمع آوری ضایعات کرده اند انبارهای ضایعات آهن آنها می تواند گوشه ای از اتاق ، زیر زمین ، گاراژ و غیره باشند. یک سوله یا پارکینگ هم می تواند گزینه خوبی برای انبار ضایعات آهن باشد ولی در کل این مسئله که فضا چقدر باشد بسته به نیاز افراد دارد!
مکان رو باز شاید در نگاه اول گزینه خوبی باشد ولی نگه داشتن ضایعات در مکان های رو باز اولا باعث جلب توجه سارقان می شود و در بسیاری از محله ها قوانینی وجود دارد که از انبار کردن اینگونه ضایعات جلوگیری می کند. پس می توان نتیجه گیری کرد که برای کار بازیافت ضایعات آهن، اگر مقدار کمی ضایعات می خواهید نگه دارید گوشه ای از اتاق یا زیر زمین گزینه خوبی است ولی اگر مقدار زیادی ضایعات دارید کرایه ی انبار گزینه مناسب تری است.
بعد از مدتی ممکن است حتی فضای انبار هم برای جمع آوری ضایعات آهن کافی نباشد ، حال می خواهیم به نکته ای اشاره کنیم که باعث استفاده ی حد اکثری از فضای انبار ضایعات آهن می شود ! موردی که باعث استفاده حدا اکثری از فضای انبار ضایعات آهن و همینطور راحت تر شدن مدیریت ضایعات می شود طبقه بندی کردن ضایعات است.
ضایعات قابل طبقه بندی هستند حال می خواهد هر نوع فلزی باشد. درست است که در نگاه اول همین مورد شاید یک چالش به نظر برسد ولی در آینده فضای کاری بیشتری را آزاد کرده و در نتیجه بهره وری کار شما بیشتر خواهد شد.


فرآوری ضایعات آهنی در عملیات بازیافت

فرآوری ضایعات آهنی در عملیات بازیافت به این شکل است که وقتی قراضه ها و ضایعات آهن و غیره در انبار ذخیره شده اند یکسری فرآیندی روی آن ها صورت می گیرد که منجر به استفاده بهینه و مجدد می شود. بعد از فرآوری ضایعات آهنی ، ضایعات به هیچ وجه کیفیت خود را از دست نمی دهند ، این نکته بیانگر آن است که فرآوری ضایعات آهنی قابل تکرار است. حال میخواهیم بدانیم که تفاوت فرآوری ضایعات آهنی و بازیافت ضایعات آهنی چیست در ادامه با ما همراه باشید!
همانطور که پیش تر نیز گفته شد بازیافت ضایعات آهن فرآیندی است که منجر به تولید یک محصول نهایی می شود که این محصول مورد استفاده قرار می گیرد ولی فرآوری ضایعات آهنی یک مرحله قبل از بازیافت ضایعات آهن انجام می گیرد و عملاً ضایعات آهن خالص و آماده ذوب می باشد که کارهای جداسازی و پردازش روی آن ها انجام شده است. برای فرآوری ضایعات آهنی پنج روش وجود دارند که به بررسی آنها می پردازیم :
روش پرس کردن
در این روش توسط دستگاه پرس انجام می شود که فلزات را فشرده می کند و تغییر شکل می دهد. لازم به ذکر است که این تغییر شکل دادن بدون براده برداری یا همان ماشین کاری صورت می گیرد.
روش شردرها یا ماشین های خرد کننده
ماشین شردر ماشین هایی هستند که ضایعات وارد آنها می شوند و بعد از ذوب شدن خروجی آن ضایعاتی همگن و با کیفیت تحویل می دهند که نکته ی مثبت این نوع ماشین ها این است که انفجار کپسول هایی که در روش قبل ممکن است رخ دهد را ما در این روش نخواهیم داشت.
روش بریکت سازی از خرده های آهن
در یک کلام می توان گفت که بریکت ها از فشرده سازی خرده های آهن ( پلیسه ها ) بوجود می آیند. این بریکت ها در بسیاری از کارهای مربوط به فولاد مورد استفاده قرار می گیرند.
روش برشکاری با استفاده از هوابرش
یکی از روش هایی است که وقتی گاز و اکسیژن با هم مخلوط می شوند عملیات برش کاری انجام می شود که به آن هوا برش یا برش هوا گاز هم می گویند. این روش در انواع فلزات هم مورد استفاده قرار می گیرد و فقط مختص به ضایعات آهن نیست !
روش قیچی کردن
این فرآیند توسط دستگاه های مکانیکی انجام می شوند ، همانطور که قیچی کاغذ را برش داده این دستگاه ها هم می توانند ورقه های آهنی حال می خواهند ضخیم یا نازک باشند و همینطور پروفیل های آهنی را برش دهند. این دستگاه ها اندازه های متفاوت و قابلیت های متفاوتی دارند که بسته به نیاز می توانند مورد استفاده قرار گیرند.


الومازاد بهترین خریدار ضایعات آهن

تماس با الومازاد

43 91 543 0912

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *